Podstawowe informacje

***********************************************************************

Poniżej prezentacja multimedialna – duży skrót o tym co się u nas dzieje!

Zapraszamy do Bajkolandii pokaz

***********************************************************************

Rada Rodziców wybrała ofertę Allianz- dotyczy dobrowolnego ubezpieczenia dzieci od następstw nieszczęśliwych wypadków. Link do wykupienia ubezpieczenia został rozesłany droga mailową.

***********************************************************************

Opłaty za przedszkole wpłacamy na indywidualne konto, każde dziecko ma swoje konto. Naliczenia dokonywane są na podstawie obecności zapisanej w danym miesiącu.
W tytule należy napisać:
*nazwisko i imię dziecka (nie rodzica!)
*numer grupy
*miesiąc za który dokonywana jest opłata
*kwota: dokładna kwota z paska otrzymanego na grupie (kieszonki informacyjne)

Ważne!
Proszę pamiętać, że ostateczny termin przelewu to: 15 dzień danego miesiąca (w tym dniu pieniądze muszą być na koncie).

W przypadku nieobecności dziecka powyżej 30 dni kalendarzowych wymagane jest pisemne usprawiedliwienie.

Odbiór dziecka z przedszkola przez inne osoby niż rodzice może nastąpić tylko za zgodą rodziców na podstawie pisemnego upoważnienia złożonego osobiście w przedszkolu i podpisanego przez rodzica w obecności dyrektora placówki lub nauczycielki.
Osoba upoważniona na piśmie musi być pełnoletnia i posiadać pełną zdolność do czynności prawnych.
Osoba odbierająca dziecko nie może być pod wpływem alkoholu.

***********************************************************************

Od 1 września 2024r. wchodzi w życie Uchwałą nr III/18/24 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 06 czerwca 2024r. w sprawie ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki oraz wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego. Uchwała zwiększa wysokość opłaty za każdą rozpoczętą godzinę faktycznego pobytu dziecka do 1,44zł.

 

Informacje o zwolnieniu z opłaty  
Zwolnienie ze stałej opłaty miesięcznej za pobyt dziecka w przedszkolu regulują zapisy Uchwały nr Il1/18/24 Rady Miejskiej Wrocławia z dn. 6 czerwca 2024 r. zmieniającej uchwałę LVII/1513/22 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 15 września 2022 r. (par.2.1). Zwolnienie dotyczy rodziców, opiekunów prawnych posiadających co najmniej 3 dzieci pozostających na ich utrzymaniu i we wspólnym gospodarstwie domowym (w przypadku gdy dziecko jest pełnoletnie uwzględnia się wyłącznie dzieci pobierające naukę, nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia)
Rodzice, opiekunowie prawni podpisują w obecności dyrektora Przedszkola oświadczenie niezbędne do ustalenia uprawnienia do tego zwolnienia.

Ramowy rozkład dnia

6.30 – 8.30 – schodzenie się dzieci, czas przeznaczony na zabawę swobodną, zajęcia dodatkowe itd (zgodnie ze wskazaniami PPWP)

8.30 – 9.00 – śniadanie

9.00 – 11.30 – czas przeznaczony na zajęcia dydaktyczne, zabawę swobodną, przebywanie na powietrzu (zgodnie ze wskazaniami PPWP)

11.30 – 12.00 – drugie śniadanie/ zupa

12.00 – 13.40 – dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela (zajęcia dodatkowe, zabawy, praca indywidualna itp.)

13.40 – 14.00 – obiad

14.00 – 17.30 – dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela (zajęcia dodatkowe, zabawy, praca indywidualna itp.)

Rada Rodziców

Skład Rady Rodziców w roku 2024/2025:

Przewodniczący: Adrian Dorosz

Skarbnik: Karolina Hucz

Sekretarz: Anna Banach

Członkowie: Michał Szawłowki

Mateusz Drelichowski

 

Konto Rady Rodziców:

36 1240 1994 1111 0000 2497 7371

Żywienie

Departament Edukacji zaakceptował nowe warunki wysokości opłat za posiłki – zmiana od dnia 01.08.22r.

Za pełny dzień żywieniowy stawka wynosi 10,50zł.

Poniżej, w załącznikach, dostępna kalkulacja oraz JADŁOSPIS dekadowy.

kalkulacja stawki od VIII 22

 

Jadłospis od 12.11.24 do 25.11.24

Warto poczytać

Zajęcia dodatkowe 

GRAFIK – ZAJĘCIA DODATKOWE 24/25 sem. 1

 

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia te, to jedna z metod wychowania muzycznego dzieci, oparta na różnych formach muzykowania. W naszym przedszkolu również się ona odbywa. Podczas zajęć dzieci śpiewają, tańczą, grają na instrumentach, improwizują.

Zajęcia wspomagają wszechstronny rozwój dziecka na wczesnym etapie edukacji, dostarczając przy tym świetnej zabawy, której na tym etapie rozwoju musi być dużo. Dzieci w trakcie zajęć wykonują różne formy aktywności, które nie tylko mają na celu rozwój muzyczny, lecz także ich rozwój ogólny i zaspokajanie potrzeby ruchu.

Zalety zajęć umuzykalniających:

kształcenie koordynacji ruchowej » kształcenie motoryki » umiejętność rozpoznawania wielu różnorodnych dźwięków » zdobywanie zdolności muzycznych » zdobywanie sprawności umysłowych » poprawa pamięci wzrokowej i słuchowej » poprawa wymowy » kształcenie samodzielności dziecka » rozwijanie kreatywności » oswajanie dziecka z występami publicznymi » ćwiczenie umiejętności pracy w grupie » rozładowanie napięcia, relaks » wzmacnianie pewności siebie

Wczesny wiek to najlepszy moment na kształtowanie wrażliwości oraz kultury muzycznej dziecka, więc nie możemy tego zaniedbać!

Chór Bajkonutki

Chór Bajkonutki, działa w Bajkolandii od 2001 roku. Od początku swojego istnienia uczestniczył w Projekcie Śpiewający Wrocław, który z biegiem czasu zmienił nazwę na Akademia Chóralna – Śpiewająca Polska. Obecnym dyrygentem zespołu jest Małgorzata Kosowska.

W zespole uczestniczą dzieci 5 i 6 – letnie, wyłonione na drodze przesłuchań, które odbywają się z początkiem każdego roku szkolnego.

Mali chórzyści występują w swoim przedszkolu, w leśnickim środowisku kulturalnym oraz w różnych ważnych instytucjach naszego miasta: Narodowe Forum Muzyki, Akademia Muzyczna, Filharmonia Muzyczna, Capitol, Polskim Radio Wrocław.

Bajkonutki odnosiły sukcesy w obowiązkowych przeglądach Projektu oraz w innych niezależnych imprezach muzycznych. Brały udział w Wigiliach Polskich, organizowanych przez panią Barbarę Wachowicz w NFM w grudniu 2017 roku. Bardzo ciekawym wydarzeniem był dla nich udział w nagraniu sceny do filmu “Fuga” Agnieszki Smoczyńskiej, którego premiera miała miejsce w 2018 roku.

Bajkonutki są ciepło przyjmowane, gorąco oklaskiwane ponieważ swoim śpiewem wzruszają, sprawiają radość, wprowadzają miłą atmosferę. Jury niejednokrotnie podkreśla walory estetyczne zespołu i wykonywanych piosenek, ale również docenia zdyscyplinowanie dzieci, adekwatne zachowanie małych chórzystów na scenie i poza nią, co jest owocem pracy całego personelu przedszkolnego.

Dzieci na zajęciach chóru rozwijają swoje predyspozycje muzyczne, ale uczą się również działać wspólnie. Udział w zespole dyscyplinuje, już na tym wczesnym etapie rozwoju, uczy odpowiedzialności za podjęte decyzje.

Występy solowe są często zbyt stresujące dla dzieci, do tego stopnia, że nie są w stanie w pełni zaprezentować swoich możliwości, a w grupie jest po prostu raźniej!

W chórze widać wielką radość z występów, której niejeden profesjonalista mógłby pozazdrościć, oraz swobodę w zachowaniu na scenie. Dzieci występują bo chcą, lubią to robić, śpiewają dla rodziców, dziadków, samych siebie. W kosekwencji niektóre z dzieci decydują się na kontynuację edukacji muzycznej.

Małgorzata Kosowska – absolwentka Wydziału Edukacji Muzycznej, Miedzywydziałowych Studiów Muzykoterapii Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu oraz Podyplomowych Studiów w zakresie Socjoterapii. Na codzień pracuje w przedszkolu Bajkolandii, prowadząc zajęcia muzyczne oraz z młodzieżą w Państwowej Bursie Szkół Artystycznych. Ma również doświadczenie w pracy z dziećmi niedosłyszącymi i niepełnosprawnymi.

Bajkonutki, nasz chór Małgorzata Kosowska

Logopedia

Logopeda Beata Garncarek

Email: Beata.Garncarek@wroclawkaedukacja.pl

Zajęcia grupowe; poniedziałek

Zajęcia indywidualne; poniedziałek i środa

Konsultacje dla rodziców; poniedziałek i środa po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.

Zajęcia z psychologiem
Zajęcia z psychologiem są  to zajęcia, podczas których rozwijamy sferę emocjonalną i społeczną. W trakcie nich poznajemy samych siebie (samoświadomość) i innych. Jesteśmy ciekawi i otwarci, by poznawać jakie mamy mocne strony i jak możemy z nich korzystać, gdy coś sprawia nam trudność. Uczymy się szanować siebie i pozostałe osoby z grupy. Zgłębiamy tajniki życia w grupie, rozpoznawania i wyrażania potrzeb, emocji w sposób nie krzywdzący innych oraz samych siebie. Będziemy również mieli możliwość poznania strategii wzmacniających koncentrację uwagi, relaksowania i komunikowania bez przemocy.
Dodatkowo dla dzieci ze wskazaniami prowadzę trening Biofeedback.
W razie potrzeby zapraszam rodziców dzieci z naszego przedszkola do kontaktu ze mną.
Paulina Trólka-Pawłuszko
pautro7309@edu.wroclaw.pl

Pedagog specjalny

Zadania pedagoga specjalnego w przedszkolu wynikają z Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. zmieniającego rozporządzenie z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach i obejmują szeroki zakres działań:

1) współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:

a) rekomendowaniu dyrektorowi przedszkola, szkoły lub placówki do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,

b) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,

c) rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,

d) określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;

2) współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

3) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki,

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,

c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,

d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;

4) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;

5) współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami ( m.in. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi przedszkolami, szkołami i placówkami, organizacjami pozarządowymi, pomocą nauczyciela, pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny);

6) przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola, szkoły lub placówki w zakresie wymienionych wyżej zadań.

W razie potrzeby zachęcamy do kontaktu z Panią Magdaleną Muchą.

A poniżej nowa sala do zajęć integracji sensorycznej.

sala integracji sensorycznej